klik kalau berani... PASTIKAN ANDA 18 TAHUN KE ATAS..

Monday, August 24, 2009

Yusri buat Konar baring plak dah... : Nizar / Zambry/ Teoh/ AlTantuya/ Rohaizat/Salleh

Kes Yusri ( Ex-Partner Rohaizat ): Kalau takut menanggung risiko, usah bicara soal perjuangan.
BARU beberapa hari membuat pendedahan bagi maksud membela dirinya yang telah dikambinghitamkan Umno , Yusri telah membuat konar baring 85 darjah.

Banyak juga pentas PAS dan Pakatan Rakyat yang Yusri jejaki untuk memberi gambaran dan cerita sebenar mengenai kes pembatalan sijil guaman calon BN, Rohaizat Othman. Rakyat juga yang mendapat untungnya kerana dengan pendedahan tersebut mereka kini tahu watak sebenar calon BN itu.

Tapi itulah, hanya pejuang kental yang akan bicara soal perjuangan. Dan Yusri bukan dari kalangan orang sebegitu (pejuang). Entah kenapa, tiba-tiba Yusri membuat Sidang Akhbar Kedua yang mendakwa beliau dipergunakan oleh parti tertentu, dan beliau tidak sanggup lagi melihat serangan berbentuk peribadi yang bertubi-tubi ke atas Rohaizat ekoran pendedahan yang dibuatnya.

Kita perlu faham di mana duduk perkara. Satunya, Yusri pada mulanya ikhlas memperjuangkan maruah diri, keluarga dan nama baiknya. Tetapi entah mengapa tiba-tiba berubah hati. Mungkinkah beliau mendapat tekanan dari pihak-pihak tertentu?

Keduanya, mengapa Sidang Media Kedua itu dibuat di Kuala Lumpur, tidak di Permatang Pasir seperti sebelum ini? Adakah sidang media tersebut telah diatur oleh orang-orang tertentu.

Cuba kita perhatikan kes-kes sebelum ini, Adun Behrang dan Changkat Jering dari PKR yang melompat parti melakukan sidang media di Kuala Lumpur, bukan di Perak, Exco PKR Kedah yang juga Adun Lunas yang mengumumkan diri sebagai Adun Bebas setelah bertindak keluar PKR juga membuat Sidang Media mengejut di Kuala Lumpur, tidak di Kedah, mahupun di Lunas sendiri.

Siapa yang menjadi 'mastermind' dalam mengatur segala percaturan ini?

Ketiganya, semua telah dimaklumkan sebelum ini bahawa Yusri adalah AHLI UMNO. Sudah tentu beliau mendapat tekanan dari pucuk pimpinan parti, walaupun beliau bukanlah ahli yang aktif.

selanjutnya di http://rubbertapperz.blogspot.com/2009/08/yusri-buat-konar-baring-plak-dah.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...